محل لوگو

آموزش پروژه محور ساخت فروشگاه اینترنتی مشابه دیجی کالا


سلام من مدت هاست که برنامه نویسی را شروع کرده ام و در این مدت هم سعی داشتم یک سایت و اپلیکیشن مشابه دیجیکالا بالا بیارم که برای ساختن فروشگاه اینترنتی یک شرکتی استفاده بکنم.

سپس در یک گروه برنامه نویسی کار کردم که روایت های زیر از نحوه ی عمل کردن من و گروه برای ساختن یه اپلیکیشن فروشگاهی و یه سایت فروشگاهی مثل دیجیکالا بود

در این مقاله ی آموزشی قصد دارم تجربیات خودم را با شما به اشتراک بزارم که امیدوارم به دردتون بخوره.

 

دانلود سورس کد دیجیکالا

ساخت سایت و اپلیکیشن موبایل مشابه دیجی کالا

 

برای ساختن سایتی مشابه دیجیکالا چه کردم ؟‌

در ابتدای کار من با یه سیستم آماده سایت فروشگاهی بالا آوردم که با ووکامرس بود اما این سیستم مشکلات خاص خودش را داشت درسته که کاملا سایتی مشابه دیجی کالا شده بود ولی سرعت کافی نداشت امکانات کافی نداشت و کلا سر تا پا یه دردسری بیشتر نبود. همچنین این سایت رو روی سرور نصب کردیم ولی هیچ بازدهی نگرفتیم.

شما هم میتونید ووکامرس وردپرس را نصب کنید و یک قالب مشابه دیجیکالا بالا بیاورید ولی میبینید که عملکردش اصلا مشابه خود سایت دیجیکالا نیست امکانات رو نمیشه پیاده سازی کرد سرعتش خیلی خیلی پایینه و کلا یه سیستم داغون برای ساخت فروشگاه اینترنتی هست.

بعدش تصمیم گرفتیم بریم روی فروشگاه سازهای زبان php مثل پرستاشاپ و اوپن کارت و ... این فروشگاه ساز ها عملکرد نسبتا خوبی داشتا ولی باز هم از نظر تخصصی نیازهای یه فروشگاه آنلاین واقعی را نمیتونند پیاده سازی کنند.

دلیلش یک دلیل سادست :

سازندگان این فروشگاه سازها دقیقا نمیدونند این سیستم برای چه نوع فروشنده ای با چه نوع نیازهایی طراحی شده است. فروشگاه ساز کتاب الکترونیکی با فروشگاه لوازم الکترونیکی خیلی فرق داره و هر کدام ویژگی های خاص خود را داره هر کدام نیاز های خاص خود را داره ... و این جنبه ی عمومی بخشیدن به اوپن کارت و پرستاشاپ و ... باعث میشد که زیادی جالب نباشن.

 آموزش ساخت اپلیکیشن موبایل مشابه دیجیکالا

آموزش ساخت سایت فروشگاه اینترنتی

 

در نهایت رسیدیم به این نتیجه که برای داشتن یک فروشگاه آنلاین موفق حتما باید از سیستم اختصاصی استفاده کرد که برنامه نویس یا برنامه نویسی آنرا برای ما بنویسند.

زبان php یک زبان راحت و ساده بود و فریمورک های مختلفی داشت که از لاراول برای پیاده سازی فروشگاه استفاده کردیم سرعت فوق العاده شد هر امکانات در هر جایی و زمانی قابل پیاده سازی بود.

فروشگاه مشتریان جدیدی جذب کرد فروش اتفاق افتاد و حالا فهمیدیم که نتیجه ی کار باید چیزی نباشه که با دو کلیک ساخته بشه مثل وردپرس و اوپن کارت و ... که تجربه ی بدی به ما دادند.

البته شما میتوانید از روش های زیر برای ساخت فروشگاه عالی استفاده کنید :

  • با php و یک فریمورک اختصاصی ( کاری که الان دیجیکالا میکنه )
  • از لاراول استفاده کنید
  • از کدایگنایتر استفاده کنید
  • از دیگر فریمورک های قدرتمند php استفاده کنید

 

ساختن اپلیکیشن مشابه دیجی کالا

ساخت اپلیکیشن موبایل یک فرآیند دیگری بود که ما درگیرش شدیم و من قصد دارم تجربیاتم از این حوزه را نیز بنویسم. برای ساختن یک اپلیکیشن مشابه دیجیکالا ادامه ی مقاله را بخوانید.

طبق مطالعاتی که در ابتدای کار داشتم به این نتیجه رسیدم که برای ساختن اپ موبایل چندین راه وجود دارد که در زیر لیست میکنم :‌

  • ساخت اپلیکیشن موبایل بصورت کراس پلتفرم ( یکبار کدنویسی بشه برای ios و android خروجی گرفته بشه)
  • ساخت اپلیکیشن بصورت بومی ( برای اندروید جدا و برای ios هم جدا ساخته بشه )

آموزش ساخت اپلیکیشن مشابه دیجیکالا

آموزش ساخت اپلیکیشن مشابه دیجیکالا

 

که برای ساخت اپلیکیشن بصورت کراس پلتفرم هم ابزارهای زیادی وجود داره مثل ری اکت نیتیو و فلاتر و ... که برنامه نویس یکبار کدنویسی میکنه و میتونه برای دو سیستم عامل محبوب گوشی موبایل خروجی بگیره البته این کار نتیجه را یک کمی خراب ممیکنه

برای ساختن اپلیکیشن بصورت بومی حالا برای اندروید یا برای ios باید بصورت رسمی ببینید اون شرکت ها خودشون چه چیزی را برای ساختن اپلیکیشن توصیه کرده اند و فکر کنم این بهترین شیوه برای ساختن اپلیکیشن برای اون پلتفرم خاص باشه.

هدف ما در ابتدا تولید اپلیکیشن برای گوشی های اندرویدی بود چون طبق تحقیقاتی که انجام دادیم گوشی های اندرویدی در ایران بیشتر از گوشی های ios یا همون آیفون بود و اگر گفتیم اندرویدی موفق بشه برای ios هم بصورت جدا بعدا میسازیم.

در نهایت برای ساختن اپلیکیشن اندرویدی از محیط رسمی یعنی Android Studio استفاده کردیم که محیطی بسیار عالی برای کدنویسی اپلیکیشن های موبایلی بود.

سپس بین دو زبان جاوا و کاتلین ، زبان کاتلین را انتخاب کردیم چون پرفرمنس بهترین نسبت به جاوا داشت و چون ما عجله هم داشتیم به زبانی نیاز داشتیم که خلاصه و راحت تر باشه که زبان کاتلین همینطوری بود.

آموزش ساخت اپ مشابه دیجی کالا با کاتلین

آموزش ساخت اپ مشابه دیجی کالا با کاتلین

 

ساخت سایت و اپلیکیشن مشابه دیجی کالا چقدر زمان میبره ؟‌

شاید فکر کنید که ساخته شده اپلیکیشن مشابه دیجیکالا یا سایت مشابه دیجیکالا کار خیلی خیلی زمان بره و سالها زمان نیاز داره ولی اگر برنامه نویس خوب باشید یا برنامه نویس های خوبی داشته باشید مطمئن باشید این کار در سریعترین زمان ممکن انجام میگیره و دیجیکالا نسبت به دیگر استارتاپ های بزرگ از نظر پیچیدگی سایت و اپلیکیشن ساده تر است.

آموزش ساخت سایت و اپلیکیشن مشابه دیجیکالا

آموزش ساخت سایت و اپلیکیشن مشابه دیجیکالا

 

دیجیکالا محصولات زیاد ، محتوای قوی و ... داره البته سیستمی که درون این فروشگاه هست مثل مدیریت کارمندان و مدیریت انبار و حسابداری و ... یه سیستم های غولی هستند ولی اپلیکیشین و سایت این فروشگاه زیاد پیچیدگی ندارد.

در کل تجربیات شخصی من و گروهی که برای ساختن اپلیکیشن وسایت زمان گذاشتیم به این شکل بود :‌

برای ساخت سایت فروشگاهی مشابه دیجی کالا با ۸۰٪ امکانات موجود در دیجیکالا سه ماه زمان گذاشتیم

برای ساخت اپلیکیشن مشابه دیجیکالا با تقریبا ۷۰٪ امکانات موجود در دیجیکالا سه ماه زمان گذاشتیم

جمعا شش ماه زمان برد تا اینا بصورت کامل بالا بیان ... ولی نتیجه ی کار خیلی عالی و فوق العاده بود.

 

سورس کد مشابه دیجیکالا

در اینترنت سورس کدهای زیادی برای ساختن اپلیکیشن و سایت مشابه دیجیکالا وجود دارد. اما تقریبا همگی انها ناقص بودند. من از بیشترشون خواستم کمک بگیرم ولی تکمیل نبودند بجز یه سورس کد که البته برای یه دوره ی آموزشی بود به اسم دوره ی آموزش ساخت سایت و مشابه دیجیکالا که هم آموزش میدادم که من انصافا برای یادگیری خیلی از این آموزش های ویدیوییش استفاده کردم و همچنین در کنار سورس میساخت که آخرش سورس کد دیجی کالا آماده در کنارش بود و من با موفقیت تونستم ازش استفاده بکنم.

اگر شما برنامه نویس هستید ، خیلی راحت میتونید با تجربیاتی که در بالا نوشتم یه سایت مشابه دیجیکالا و یه اپلیکیشن مشابه دیجیکالا بالا بیارید

اگر برنامه نویس نیستید و یک برنامه نویس استخدام میکنید این مقاله را براش بفرستید تا از راه کارهای ارائه شده استفاده بکنه حتما براش مفید خواهد بود.

اگر نظری دارید بنویسید ممنون

مبلغ قابل پرداخت 0 تومان

  انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 45

دیدگاه های کاربران (0)

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما